Het is niet voor iedereen weggelegd om hun onderneming met succes op de kaart te zetten. Zeker in de online wereld zijn er veel haken en ogen waarmee een ondernemer rekening mee dient te houden. Toch liggen er genoeg kansen voor ondernemers om hun onderneming met behulp van online marketing op de kaart te zetten. In dit artikel lees je een aantal handige mogelijkheden voor startende ondernemers.
Zoekmachine optimalisatie
Dankzij zoekmachine optimalisatie kan je een website hoger laten scoren in zoekmachines zoals Google en Yahoo. Er zijn een aantal technieken die erg belangrijk zijn bij het optimaliseren van websites. De drie belangrijkste pijlers zijn linkbuilding, content en de techniek van de website.
Linkbuilding
Onder linkbuilding valt het verkrijgen van kwalitatieve backlinks naar je website. Door deze links zien zoekmachines dat jouw website autoriteit uitstraalt, omdat er veel naar gelinkt wordt. Maar ook de interne linkstructuur is belangrijk, zodat de belangrijkste pagina’s of producten veel waarde krijgen. Dit Linkbuilding bureau heeft jaren ervaring met het hoger laten ranken van websites door middel van linkbuilding.
Content
Ook de content op een website is erg belangrijk om goed te scoren in zoekmachines. Door gebruik te maken van zoektermen waar veel volume op zit, kunnen je pagina’s een stuk beter scoren. Je moet de zoektermen dan regelmatig in de content voor laten komen en natuurlijk antwoord geven op de vraag van de bezoeker. Een minimum aantal woorden van 300 is aan te raden. Vergeet ook niet om gebruik te maken van Kopregels zoals een H1, H2 en H3.
Techniek
Tot slot is ook de techniek van de website een belangrijke graadmeter voor het succes in de zoekresultaten. Je kunt hierbij denken aan de laadtijd van de website, de linkstructuur en de opbouw van de code van je website. Als je hier geen kaas van hebt gegeten is het slim om een professional in te schakelen. Je wilt tenslotte niet dat er errors op je website verschijnen.
Search engine advertising
Een andere manier om boven aan in zoekmachines te komen is door betaalde advertenties te plaatsen. Je kunt je doelgroep heel specifiek selecteren door een aantal criteria op te stellen. Zo kun je bijvoorbeeld in een geografisch gebied adverteren, zoals de stad Amsterdam. Ook de leeftijd en interesses van je doelgroep kun je aangeven. Op deze manier kun je je doelgroep optimaal bereiken. De kosten voor de advertenties lopen uiteen van enkele centen per klik tot tientallen euro’s per klik. Dit hangt af van vraag en aanbod en de branche waarin je je bevindt.
Social media advertising
Tegenwoordig zitten we allemaal wel op social media. Het is dan ook een uitstekend middel om je onderneming online te promoten. Via eigen kanalen zal je aan het begin weinig mensen bereiken omdat er nog weinig volgers zijn. Je kunt dan adverteren op deze kanalen om meer likes en volgers te krijgen, of om simpelweg mensen naar je website te trekken. Vaak worden er door middel van share en win acties duizenden nieuwe volgers gecreëerd. Maar je kunt ook nieuwe volgers krijgen door een gelikt profiel aan te maken met prachtige foto’s, de laatste nieuwtjes of slimme tips. De keuze is aan jou!