Verschillende redenen maken dat het de investering waard is, om voor een professionele huisstijl te gaan. In dit artikel vind je drie van de belangrijkste redenen. Wil jij een huisstijl laten ontwerpen? Voordat je aan het ontwerp van je huisstijl kunt beginnen, is het raadzaam om je doelgroep in kaart te brengen. De huisstijl moet aansluiten bij de doelgroep, om zo de juiste potentiële klanten naar je bedrijf te trekken.
#1: een huisstijl moet herkenbaar en uniek zijn
Consumenten zullen over het algemeen niet direct een aankoop doen of een dienst afnemen, wanneer zij je bedrijfsnaam of logo voor het eerst zien. Uit onderzoek blijkt dat een consument je huisstijl gemiddeld zeven keer moet hebben gezien, alvorens deze je bedrijf vertrouwt. Het is daarom belangrijk te zorgen voor een huisstijl die herkenbaar en uniek is. Een professionele huisstijl vormgever kan je hierbij helpen.
#2: een huisstijl is meer dan een mooi logo
Soms wordt gedacht dat het laten ontwerpen van een fraai logo voldoende is. Dit is echter niet correct! Een huisstijl omvat veel meer dan een logo alleen. Denk bijvoorbeeld aan briefpapier voor de facturen, die namens je bedrijf gestuurd worden. Of bijvoorbeeld je pagina’s op sociale media, die qua kleuren moeten aansluiten bij het logo van je bedrijf. Ook niet onbelangrijk: de website van je organisatie. Zorg dat deze net als de kleuren van de pagina’s op sociale media aansluit bij het geheel.
#3: onderscheid jezelf van de concurrentie
Eerder las je al dat een professionele huisstijl uniek en herkenbaar is! Daarbij biedt een professioneel ontworpen huisstijl je de mogelijkheid om direct een stapje voor te lopen op de concurrenten. Waar zij kozen voor een symbool die iedere andere partij in de markt ook gebruikt, kies jij voor een opvallend logo zonder dit symbool! Het maakt dat je huisstijl sneller opvalt en langer bijblijft bij (potentiële) klanten.