25 jaar geleden beconcurreerden ondernemers elkaar in de Gouden Gids. Men gebruikte ‘de gele boek’ om iedereen op te zoeken. Tegenwoordig gebruik je Google. Daarmee komt een nieuwe sport bij kijken: de online vindbaarheid. Op dit moment is het dan ook slim om je Google Ads uit te besteden. Hieronder wordt de advertentiefunctie van Google besproken: Google Ads.
Wat is Google Ads?
Google Ads is het advertentieprogramma van Google. Door te betalen aan Google komt je boven- of onderaan de reguliere zoekresultaten. Google Ads geeft jou inzicht op welke zoektermen veel gezocht wordt, wat de kosten zijn voor het adverteren op de zoektermen en de concurrentie-intensiteit.
Het grote voordeel aan het uitbesteden van je Google Ads is dat de marketingbureau inzage krijgt in welke zoektermen veel worden ingetikt. Door dit te weten kunnen zij gericht adverteren.
Hoe werkt Google Ads?
Het is niet zo dat degene die het meest betaalt automatisch bovenaan staat. Er zijn meerdere factoren die bepalen of je website goed vindbaar is in Google. Google geeft bijvoorbeeld een kwaliteitsscore aan voor je advertentie. Dit wordt onder andere bepaald door de relevantie voor de opgegeven zoektermen waarop je gevonden wilt worden. De zoekmachine kijkt ook hoe vaak er op een website geklikt wordt.
Wat kost Google Ads?
Met Google Ads heb je niet te maken met een vaste prijs. De prijs varieert per zoekwoord. De kosten zijn bijvoorbeeld afhankelijk van de kwaliteit van de advertentie. Wanneer Google de advertentie met een 7 of hoger beoordeelt hoef je minder te betalen voor je advertentie. Kortom, de kwaliteit van je advertenties geeft de doorslag in de prijs die jij betaalt.
Google Ads is dus een goede manier om bezoekers te trekken naar jouw website. Door een kwalitatief goede advertentie te laten maken zul je dit aan je omzet merken!