Display marketing is een term die je vast wel een keer voorbij hebt zien komen. In de winkel kom je er, zonder er veel bij neer te staan, veel in aanmerking mee. Banners, posters en winkeldisplays zijn hier allemaal onderdeel van. Maar wat is het display marketing precies? Wij leggen het je graag uit!
Wat is display marketing?
Display marketing is promotiemateriaal dat speciaal ontwikkeld is voor de plaats van de verkoop. Voorbeelden hiervan zijn actieverpakkingen, plafondhangers, toonbankdisplays schapkaarten en natuurlijk winkeldisplays. Deze vorm van marketing wordt veel ingezet door supermarkten, horecagelegenheden en andere soorten winkels. Ideaal als je bepaalde producten van extra exposure wilt voorzien. Veel bedrijven laten deze verkoopkans liggen wat natuurlijk erg zonde is!
De voordelen van display marketing
Display marketing brengt veel voordelen met zich mee. Daarom hebben we alle voordelen voor je in kaart gebracht.
- Deze vorm van marketing is zeer geschikt voor het genereren van extra aandacht voor bepaalde producten.
- Actieverpakkingen, winkeldisplays, schapkaarten, toonbankdisplays, het komt in verschillende vormen en maten en kunnen zorgen voor veel impulsaankopen. Hiermee worden consumenten direct beïnvloed.
- Verhoog de naamsbekendheid van producten met displays. Het is een prima middel om een merk in het algemeen te promoten.
- Heb je een nieuw product? Bij een nieuw product is de communicatie van essentieel belang. Als men niet weet dat een product bestaat, is er ook weinig behoefte naar.
- Het genereren van meer sales. Door display marketing zet je bepaalde producten extra in de spotlights.
Kortom, deze vorm van marketing wordt veel ingezet om klanten te stimuleren om impulsaankopen te doen. De gebruikte displays vallen op waardoor deze producten extra aandacht krijgen. Het is dus niet een middel om even je sales te boosten. Het zorgt er ook voor dat je op langer termijn ook resultaat blijft behalen.