Het vinden van klanten is een grote uitdaging. Klanten laten binden een nog grotere. Want hoe zorg je er voor dat potentiële klanten overgaan tot transactie? Voordat de klant zich bindt aan jouw bedrijf en overgaat tot een transactie is het belangrijk dat de potentiële klant jou onthoudt.
Maak een goede indruk
Je krijgt maar één kans om een goede indruk te maken. Zo ook bij jouw klant. Vele onderzoeken tonen aan dat de eerste indruk al binnen een paar seconden wordt gevormd en moeilijk te veranderen is. Wanneer je een goede indruk maakt is het belangrijk dat deze niet vergeten wordt. En hoe zorg je er voor dat deze eerste indruk niet vergeten wordt door jouw potentiële klanten? Geef ze wat mee van jouw bedrijf. Dit kan van alles zijn, een kleinigheidje, een sample, een brochure of zelfs een visitekaartje.
Het ideale netwerk middel
Visitekaartjes zijn, ondanks de digitalisering van de wereld, tot op de dag van vandaag nog steeds belangrijk. Het is een sterk communicatief middel. Op zo een klein kaartje staan alle belangrijke gegevens voor de klant. Het is een praktische en vlotte manier om jouw contactgegevens te delen en ideaal om een conversatie af te sluiten. Het is dus een ideaal netwerk middel. Tevens geeft een kaartje legitimiteit aan je bedrijf. Als je als bedrijf zijnde nog in de groeifase zit is het al moeilijk genoeg om aandacht te krijgen, zeker op grote events/beurzen. Het geeft niet alleen informatie, maar is ook tegelijkertijd promotiemateriaal. Een visitekaartje is ook je uithangbord of een reminder voor op een later moment. Het is daarom ook belangrijk om het design van je kaartje niet te onderschatten. Hierdoor vestig je de aandacht op het kaartje wanneer iemand deze ontvangt. Het zorgt er voor dat iemand jouw kaartje en dus jouw bedrijf sneller onthoudt.